Lynrask levering ⚡️ 1-3 virkedager

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Over en halv million fornøyde kunder

Frakt

Her finner du svar og informasjon rundt ofte stilte spørsmål om frakt og våre fraktmetoder

Fraktmetoder

PostNord

Pakkeautomat: Dette fraktalternativet tilbys på vareprøver, etiketter og klistremerker. Det sendes til nærmeste pakkeboks, så fremt det finnes en i nærheten av din adresse.

Utlevering/hentested: Dette kan benyttes på alle ordre.

Hjemlevering: Dette kan benyttes på alle ordre. Bedrifter kan ikke benytte seg av dette fraktalternativet.

Bedriftspakke: Kan benyttes uansett vekt. Privatpersoner kan ikke benytte seg av dette fraktalternativet

Posten/Bring

Hentested: Dette fraktalternativet sendes til nærmeste hentepunkt og kan benyttes på ordre inntil 35 kg.

DHL

DHL Express: Dette fraktalternativet kan benyttes på ordre inntil 5 kg, og bestillingen må være registrert innen kl. 09:30 for at den skal bli sendt samme dag.

Ordre med DHL Express leveres i de aller fleste tilfeller dagen etter at den sendes fra lageret vårt, men dersom man bor veldig langt unna nærmeste flyplass kan det i noen tilfeller ta en dag ekstra.

Spørsmål og svar

Hvorfor er den estimerte leveringstiden med DHL så lang?

På grunn av at vi er utenfor DHL sin egentlige leveringsrute og sendingsfrist blir sendingene ofte estimert levert en uke frem i tid.

Vi har imidlertid en spesialavtale med DHL og et annet budfirma som ikke blir fanget opp av dette estimatet.

Alle ordre som er inne før kl. 09:30 sendes fra lageret vårt samme dag, og de aller fleste ordre leveres til mottaker dagen etter at den blir sendt.

I noen tilfeller kan det ta en dag ekstra med levering dersom man bor veldig langt unna nærmeste flyplass/DHL-terminal.

Hvordan sporer jeg ordren min?

Sporingsnummeret ligger i sendingsbekreftelsen. Dersom du ikke har mottatt dette kan det være at den har havnet i søppelposten din, eller at det har blitt lagt inn feil epost-adresse når du bestilte.

Du kan trykke direkte på sporingsnummeret for å se hvor pakken er. Oppstår det problemer med lenken, skriv den inn i PostNord sporing eller ta kontakt med oss.

Merk at vi sender ut to mailer, en ordrebekreftelse når du plasserer din bestilling, og en sendingsbekreftelse når vi har sendt ordren din.

Hvordan kan jeg få hjelp hvis pakken min er skadet?

Hvis pakken din er skadet under transport, send oss en e-post med bilder til post@lindasdekor.no så raskt som mulig etter henting, så hjelper vi deg.

Skadet eske ved henting? Ta kontakt med oss, og be hentestedet melde fra til PostNord.

Skadet vare? Kontakt oss umiddelbart.

Viktig! Ikke bruk de skadede produktene før saken er avklart med kundeservice.

Hvorfor får jeg bare hjemlevering som alternativ i kassen?

Dette er fordi ordren din veier over 35 kg.

35 kg er grensen for hvor tung en pakke til hentepunkt kan være, både for Posten og PostNord.

Hvorfor er hentestedet langt unna?

Hvis ordren din er på vei til et hentested langt unna, kontakt kundeservice, så hjelper vi deg med å endre det.

Sendinger til pakkeautomat leveres til den nærmeste pakkeautomaten i luftlinje. Tidligere ble pakker sendt til nærmeste hentepunkt dersom ingen pakkeboks var i nærheten, men denne funksjonen er nå fjernet av PostNord.

Hvorfor tar det lenger tid enn lovet?

1. Forsinkelser hos transportøren
  • Pakken kan ha blitt forsinket i frakt, spesielt ved høytider, dårlig vær eller uforutsette hendelser hos transportøren.
  • Noen transportører opplever perioder med høy pågang, noe som kan føre til forsinkelser i leveringen. Dette gjelder spesielt rundt jul.
2. Behandlingstid hos butikken
  • Bestillinger som legges inn rett før eller i helger, samt før eller på helligdager, kan først bli behandlet på neste virkedag.
3. Forsinkelser fra leverandør
  • Uforutsette problemer, som produksjonsforsinkelser eller transportproblemer, kan føre til lengre leveringstid.
4. Feil i bestillingen eller adresseopplysninger
  • Hvis det er skrevet feil i leveringsadressen, kan pakken bli sendt feil eller returnert til oss.
Hva kan du gjøre?
  • Dobbeltsjekk telefonnummeret og e-posten din, da butikken kan ha sendt informasjon om eventuelle forsinkelser.
  • Sjekk sporingen av pakken for å se hvor den befinner seg.
  • Ta kontakt med butikken dersom leveringstiden har blitt betydelig lengre enn forventet.

Rakk du ikke å hente pakken?

Får du ikke hentet pakken innen fristen, kan du utsette hentefristen med 7 dager eller få noen andre til å hente den for deg.

Vi sender ikke varer som kommer i retur på nytt. Dersom du fortsatt ønsker varen, er det enklere å legge inn en ny bestilling enn at vi skal lete etter pakken når den kommer i retur. Uansett vil det trekkes et returgebyr, og du må betale frakt på nytt for utsending.

Det mest effektive for alle parter er derfor å legge inn en ny ordre, så refunderer vi deg for returen når den er behandlet.

Utland

Hvilke land sender dere til?

Vi leverer til Norge, Sverige og Danmark, og jobber med å utvide til flere land.

Vi sender til Svalbard og Jan Mayen. I tillegg vil bestillingen være fritatt for merverdiavgift (MVA). Fraktprisen vil bli oppdatert i kassen basert på leveringsadressen.

Hvorfor kan det ta lengre tid å få varene?

Sending: Vi sender pakker til utlandet én gang i uken.

Tollbehandling: Varer som sendes over landegrensen må gjennom tollkontroll, noe som legger til ekstra tid.

Lengre transportvei: Avstand og transport gjennom flere ledd kan øke leveringstiden.

Forskjellig logistikkstruktur: Transportører kan ha ulike rutiner og tidsplaner for internasjonale leveranser sammenlignet med innenlands.

Ekstra håndtering: Internasjonale pakker krever ofte mer administrasjon og dokumentasjon, som kan ta tid.

Vi dekker alle skatter og avgifter, så man vil ikke måtte betale noe ekstra utover den opprinnelige ordreverdien.

Hvorfor fungerer ikke sporingsnummeret?

Når vi pakker din ordre vil fraktselskapet få beskjed om din pakke. Sporingsnummeret vil ikke bli oppdatert før pakken har vært gjennom toll og ankommet første terminal i landet du bor i.