Lynrask levering ⚡️ 1-3 virkedager

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Over en halv million fornøyde kunder

Retur/reklamasjon

Her finner du svar og informasjon rundt ofte stilte spørsmål om retur av produkter og reklamasjon

Generelt

Hva betyr åpent kjøp?

Åpent kjøp betyr at du kan returnere produktene dine til oss innen 30 dager fra du mottok dem.

Dette gjelder ikke vareprøver, wallstickers med navn, outlet-produkter og ekspresspakking.

Merk at produktene må være hele og ubrukte.

Kan jeg returnere åpnede produkter?

Produkter kan returneres selv om de er åpnet kke lenger har emballasjen.

Så lenge produktet i seg selv er helt og ubrukt er dette godt nok.

Kan jeg returnere outlet-varer?

Outlet-varer er varer som vi sluttselger fordi de har gått ut av sortiment.

Disse varene har kun ordinær angrerett på 14 dager, og kan ikke sendes tilbake under 60 dagers åpent kjøp.

Kan jeg kansellere ordren min?

Kjøpet er bindende, men dersom du ønsker å kansellere, kan du sende oss en e-post så raskt som mulig. Vi behandler alle henvendelser i den rekkefølgen de kommer inn, og hvis vi rekker det før ordren sendes, kan vi kansellere den. Hvis ordren allerede er sendt før vi ser mailen, må du benytte angreretten og returnere varen til oss.

Hvor lang tid tar det før jeg mottar refusjon?

Når vi har mottatt og behandlet din retur, vil pengene tilbakebetales automatisk via betalingsmetoden som er valgt. 

  • Kortbetaling/Vipps: Refusjonen vil bli tilbakeført til samme kort du brukte ved bestillingen. Behandlingstiden kan variere avhengig av kortutstederen din. 
  • Klarna: Hvis du brukte Klarna til å betale, vil de oppdatere din faktura eller tilbakeføre beløpet til kontoen din. Dette skjer vanligvis innen få dager etter at returen er behandlet.
  • Faktura: Du vil få en kreditnota på e-post med beløpet som refunderes.

Retursending

Hvor er returetiketten?

Returetikett kan du opprette på denne siden: PostNord returside.

Når skjemaet er fylt ut får du en kode på mail, denne kan oppgis på hentepunkt, så skriver de ut en etikett for deg som du kan klistre rett på pakken din.

Mailen inneholder i tillegg selve sendingsetiketten som en PDF-fil om du ønsker å skrive den ut selv for å feste den på esken.

Hvor er angrettskjemaet?

Angrerettskjemaet ligger som et vedlegg til ordrebekreftelsen vi sendte ut når du plasserte din ordre.

Det kan lastes ned her: Returskjema.

Har du ikke tilgang på skriver, skriv en lappe med samme opplysninger.

Hvordan pakke inn returen?

Det er viktig at returnerte produkter er godt pakket og forsvarlig emballert, gjerne i esken de ble sendt i. Skader som oppstår på grunn av dårlig emballasje vil ikke bli kreditert ved returbehandling. Hvis plastikken er fjernet fra en kontaktplastrull, fest kanten med en strikk/snor for å forhindre at den ruller seg ut under frakt. 

Reklamasjon og mangler

Hvordan sender jeg inn en klage på mangler eller skader?

Hvis du har mottatt en vare med feil eller mangler, kontakt kundeservice på post@lindasdekor.no, så hjelper vi deg med en løsning. Husk å sende med ordrenummer, forklaring og gode bilder som forklarer problemet.

Skadet eske ved henting? Ta kontakt med oss, og be hentestedet melde fra til PostNord.

Skadet eller manglende vare? Kontakt oss umiddelbart.

Viktig: Etter at du har mottatt produktene, anbefaler vi at du så snart som mulig undersøker om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

Ikke bruk eller kast produktet før saken er avklart. Hvis du oppdager et problem under bruk, stopp umiddelbart.

Hvor lang tid har jeg på å klage?

Vi anbefaler sterkt å sjekke innholdet umiddelbart etter henting. Oppdager du feil eller mangler, kontakt kundeservice med en gang slikat vi på best mulig måte kan hjelpe deg.

Ved fraktskader, eller mistanke om skade under frakt, ber vi deg gi beskjed snarest. Da kan vi ta saken videre med fraktselskapet og sørge for at du får en ny vare raskest mulig.

Hvis skaden gjelder noe annet, er det fortsatt viktig å gi beskjed snarest. Dette sikrer at vi kan behandle saken best mulig med fersk informasjon.

Hvis et produkt har kortere levetid enn forventet, kan du sende inn en klage. Vi vil behandle saken og vurdere om det kvalifiserer som en reklamasjon.

Hva skjer om produktet ikke virker lenger?

Da er det viktig å gi beskjed så fort man oppdager at produktet ikke lenger virker.