Lynrask levering ⚡️ 1-3 virkedager

60 dagers åpent kjøp

Flislegging på minutter for nybegynnere

Et før- og etter-bilde av et baderom. En kunde har fornyet baderommet sitt med selvklebende gulvfliser.

Er du lei av det gamle gulvet ditt, men usikker på hvordan du kan fornye det uten å måtte bytte ut hele gulvet?

Oppussing kan være fysisk krevende og stressende i en travel hverdag. Mange prosjekter sprenger budsjettet på grunn av skjulte og uforutsette kostnader som dukker opp underveis.

Da er selvklebende gulvfliser en enkel, rimelig og effektiv løsning som kan forvandle gulvet ditt på kort tid. I dette blogginnlegget vil vi vise deg hvordan du kan friske opp et gammelt gulv ved hjelp av selvklebende fliser, med noen enkle trinn.

Hvorfor bruke selvklebende fliser?

Selvklebende fliser har blitt et populært alternativ til tradisjonelle gulvfliser fordi de er:

• Enkle å montere: Du trenger ikke spesialverktøy eller fagfolk for å legge dem.
  • Rimelige: Flisene koster en brøkdel av hva du må betale for nytt gulv.
  • Allsidige: De finnes i ulike stiler, farger og mønstre, slik at du kan tilpasse utseendet etter ditt interiør.
  • Slitesterke: Mange selvklebende fliser er laget for å tåle både slitasje og fuktighet, noe som gjør dem ideelle for mange rom, inkludert kjøkken, gang og bad.

Steg-for-steg: Hvordan legge selvklebende fliser på gammelt gulv

Følg disse enkle stegene for å fornye gulvet ditt:

1. Forbered underlaget

Selvklebende fliser legges rett på ditt eksisterende underlag og kan legges på de aller fleste gulv. Det anbefales å dobbelsjekke egnet bruksområder på produktsiden til det spesifikke designet du er interessert i.

Før du begynner å legge selvklebende fliser, er det svært lite forarbeid som kreves sammenlignet med andre metoder. Alt du trenger å gjøre er å sørge for at gulvet er rent, tørt og jevnt. Fjern støv, smuss og fett ved hjelp av en fuktig klut og et mildt rengjøringsmiddel. Har du skader eller ujevnheter i gulvet, bør disse utbedres før du starter.

2. Mål opp gulvområdet

For å vite hvor mange fliser du trenger, måler du gulvarealet nøye. Husk å ta høyde for mønster og tilpasning i hjørner og langs vegger. Det er lurt å bestille ekstra fliser så du er sikker på at du har nok til hele prosjektet ditt.

3. Start med montering i midten

Start med å legge flisene i midten av rommet, og jobb deg utover. Fjern beskyttelsespapiret fra baksiden av flisen, og trykk flisen ned på underlaget. Bruk en foliesletter for å glatte ut eventuelle luftbobler. Enklere blir det ikke!

4. Tilpass flisene langs kantene

Når du kommer til hjørner og kanter, kan du enkelt kutte flisene med en utstyrskniv eller saks for å få en perfekt tilpasning. Husk å måle nøye for å få pene kanter.

5. Vedlikehold og rengjøring

Selvklebende fliser er svært enkle å vedlikeholde. Rengjør dem med en fuktig klut og mildt rengjøringsmiddel. Det anbefales å unngå sterke kjemikalier eller skuremidler.

Hvor kan du bruke selvklebende fliser?

Selvklebende fliser fungerer godt i flere rom, inkludert:

Selvklebende fliser på kjøkken

For å få en rask og rimelig oppgradering av kjøkkenet kan du legge fliser over gammelt gulv for å få en moderne og ren overflate. Kjøkkenet er ofte et sentralt samlingspunkt i de fleste hjem, og et område man legger merke til. Med selvklebende gulvfliser er det lett som en lek å fornye gulvet på kjøkkenet.

Selvklebende fliser på gang

Ganger er ofte utsatt for mye slitasje. Selvklebende fliser kan gi gangen et friskt og slitesterkt utseende. Denne kunden fornyet gulvet på gangen med en av våre populære bestselgere, Venezia Terazzo selvklebende gulvflis på en par minutter. "Det ble så mye bedre, hele gangen ble jo så frisk og ny".

Før- og etterbilde av gangen. Kunden fornyet gangen med selvklebende gulvfliser og fikk følelsen av å ha en helt ny gang!

Selvklebende fliser på bad

Med selvklebende gulvfliser spesielt designet for baderomsmiljø får du en holdbar og vannbestandig overflate som fungerer utmerket på badet. Se på dette flotte resultatet til en av våre kunder som har fornyet baderommet med en av våre bestselgere Skifer antrasitt selvklebende fliser

Fra gammelt til nytt - før- og etterbilde av gammelt og nytt gulv med våre selvklebende fliser for bad.

Du kan velge blant Norges største utvalg av selvklebende fliser

Å friske opp et gammelt gulv med selvklebende fliser er en rask og rimelig måte å forvandle rommet ditt på. Du kan gjøre det selv uten å måtte skaffe kostbart spesialverktøy eller profesjonell hjelp. Bare sørg for å velge fliser som passer til rommets funksjon, og for at underlaget er forberedt på riktig måte.

Bestill selvklebende fliser blant Norges største utvalg av selvklebende fliser hos Lindas Dekor i dag!

Start oppussingen av ditt gamle gulv på en enkel og kostnadseffektiv måte!

Ta en titt på våre populære bestselgere - la deg inspirere - finn glede i å fornye hjemmet hos oss - og gjør et kupp!

Les også: